Når det kommer til online reputation management er der ingen tvivl om den store rolle Google AdWords kan spille, hvis du hurtigt vil reagerer på en shitstorm.
En shitstorm kan hurtig give et enormt udslag i antallet af søgninger på virksomhedens eller personens navn. Derfor er det vigtigt at overvåge dit navn løbende for eventuelle udsving således, at du er i stand til at reagerer, når det er nødvendigt.
4 ting du bør overveje når du bruger Google AdWords til at bekæmpe PR og Online reputation management problemer.
1) Find nye søgeord
Udarbejd søgeord på de indvolverede personer. Glem ikke at tage ledelsen med. Kombiner med søgeord som ”anbefalinger”, ”reviews”, ”klager”, ”complaints”. Det samme bør du gøre med virksomhedens navn og produkter.
Det er en god måde at give sit bud på historien og levere positivt indhold.
2) Brug undersidelinks
Overvej om det er på tide at ændre strategien for dine undersidelinks i forbindelse med krisen, det kan være vejen til effektiv krisehåndtering. Du kan overveje at linke til din velgørenhedsside, testimonials eller et blogindlæg, hvor virksomheden giver sin version af historien.
Denne tilgang er tiltænkt de virksomheder, som primært fokuserer på branding. Hvis krisen varer lang tid vil du i længden have brug for at skifte dine undersidelinks til andre kampagner.
3) Arbejd med annoncens budskab
Du kender måske ikke den rigtige indgang til, hvad du skal kommunikere i en krisesituation. Derfor er det vigtigt at teame op med en PR konsulent, som du i fællesskab kan finde de rigtige budskaber at kommunikere. Din virksomhed har måske allerede en kommunikationsafdeling start med at tage fat i dem og få hjælp til at få udarbejdet en kommunikationsplan og få at vide hvad du skal levere af budskaber i din Google AdWords krise-kampagne.
4) Glem ikke infoudvidelser
Som en del af de budskaber du leverer i dine annoncer skal du forsøge at bruge alle de redskaber som stilles til rådighed for at fremme det positive. Infoudvidelser giver dig muligheden. Fokuser på ekspertise, certificeringer, tilkendegivelser m.m.
Ovenstående er altså 4 glimrende ting du bør have i tankerne, hvis du skulle være så uheldig at ryge ud i en shitstorm.
REPUTATION PEOPLE kan hjælpe dig i alle dele af en Shitstorm og står gerne til rådighed med vores Google AdWords team, som var de første til at rådgive i Google AdWords i Danmark. Udfyld formularen til højre og hør mere om os!