I denne verden som i høj grad er drevet af teknologi, kan mange mennesker let føle, at deres favorit mærker kun husker dem for de penge, de lægger i deres webshops. Selv store mærker kan miste det at genkende deres kunder, klienter eller selv leverandører. At tage noget tid ud af dagen til at udtrykke din taknemmelighed for dem vil ikke kun skabe en god følelse hos dem, men også gøre godt hos dig.
Hvordan lader du dine kunder eller forretningspartnere vide, at du værdsætter dem? Ofte kan et simpelt tak nok til at den enkeltes dag bliver lyst op. At omtale dine kunder med navn og takke dem via Facebook vil kunne få dem til at smile. Ønsker du at gå steppet videre? Kan du give dem en kuponkode. Mange store mærker takke ved at sende skræddersyet tak videoer, dele information om deres mærker eller ved at give gode tilbud til deres fans. Dette er noget som let kan overføres til alle størrelser af virksomheder.
En anden måde at lade dem vide at du værdsætter dem er at tilbyde dem tid. Det behøver ikke være meget. Svar på mails, facebook opdateringer eller Tweets. Du har sikkert hørt det, men man kan ikke sige det nok, lad dem vide du lytter, og at du tager dét til dig, de siger.
Hvis du har mere plads i budgettet kan du give dem gimmicks eller gratis vareprøver m.m. Skal det være rigtig stort så giv dem en IPAD, men selvfølgelig kun til rigtig store kunder. At sende noget tøj med dit logo på sammen med en ordre. Vedlæg en post-it note med en personlig hilsen.
Tag et øjeblik af din ferie til at takke dine kunder. For deres tid, deres business eller support. Det vil betyde meget for dem og efterlade en taknemmelighedsfølelse i dem.
Og når vi nu er ved det. Vil jeg da ikke glemme at takke dig for den tid du har brugt på at læse dette blogindlæg. Vi værdsætter det!
Vil du have yderligere idéer til at skabe taknemmelighedsfølelse overfor dine kunder, så udfyld formularen!